Wednesday, March 02, 2005

Kuumetta ilmassa / there´s fever in the air

Kissin perhe sairastaa. Ensin ukko, sitten poika, mahtavasta vitamiiniaseistuksesta huolimatta sitten myös äiti. Ja viime yönä myös pieni pikkuinen, kullannuppu suloinen, heräsi kovassa kuumeessa. Toisen unta valvoessa on tullut kaikenlaista väkerrettyä, Melindan neulekin on kohta kasassa, krokotiilitumppuihin tulee hammas kerrallaan syöttöjen välissä. Jos ensi yönäkin valvotaan, ajattelin keriä duffelilangat, sitä voi tehdä pimeässäkin. Valvominen ei tunnu niin kamalalta, kun tekee jotain. Jos vain istuu ja huolehtii, hajoaa pää. Mies menee huomenna töihin, ja mun pitäis suoriutua täällä yksin. On jotenkin käsittämätöntä, että jos lapsi on tarhassa, ja sairastuu, voi häntä jäädä hoitamaan kotiin, mutta jos äiti on lasten kanssa kotona, hänen on vain suoriuduttava. No ei oo ainoa laki missä ei ole päätä eikä häntää... :D

We are ill, and since I´m having difficulties writing in finnish, I don´t bother trying to make reasonable sentences in English... I´ll write again when I feel better.

7 comments:

Kati E said...

Susanna, saat täydet sympatiani. Meilläkin sairastetaan. Veeti aloitti viime la, sitten Veera oli myös su ja ma vähän puolikuntoinen. Mies oli myös vajaatehoinen ti ja ke. Ja minä nyt...

Työt pitäisi tehdä ja lapset hoitaa, isäntä on työmatkalla ja tulee vasta la. Eli mä pyöritän tätä rumbaa yksin siihen asti, ehkä sängyn pohjalta. Onneksi Veeti on vielä vähän poikki, joten se ei kovin jaksa riehua...

Btw, laitan sulle postia tulemaan. Toivotaan, että piristää sua vähäsen. ;)

Susanna said...

Kati, sympatiaa ja voimia sinnekin päin! Mä olisin toivonut että jocsulla olis ollut vielä tänään kuumetta, mutta ei. tosi rasittavaa kun se remuaa ku duracellpupu... Ja Melinda on päättänyt että vain sängyssä makuullaan voi syödä tissiä. Ja pitäs toimia jonain tuttina ku se nukkuu...

Koita jaksaa sinäkin!

Kati E said...

Pakkohan se on jaksaa, muu kun ei auta. :) No joo, kun selviän tästä päivästä ja huomisesta, niin huomisen illan ja lauantain voimme vaan makoilla, syödä jtn hyvää ja katsella videoita. :D

vikke* said...

Kurjaa on kun pienet sairastaa. Jos itse vielä myös kipee/toipilas siinä sivussa niin ei ole kivaa :( Se on kyllä totta, että äidin on vaan hoidettava kipeet lapset (ja itsensä) kotona. Tää on kurjaa kun ei sitä tule itse mentyä niin herkästi lääkäriin kun ei ole paikkaa jonne sairaslomalapun vie (kuten työnantaja). ja kun ei tule mentyä lääkäriin, niin tauti kestää ja kestää ilman lääkkeitä.

Inhottavimpia on taudit, joihin lääkettä ei ole. Lepoa ja lepoa..mutta mitenkäs lepäät lasten kanssa.

Hyvä Susanna että olet hyötykäyttänyt yövalvomis ajan!! varmasti menee paremmin aika. Mutta koitahan välillä myös levätä, jos vain on tilaisuus!

Paranemisia bd

Susanna said...

Vikke, olet aivan oikeassa. Mutta minkäs teet, kestettävä on. Olen yrittänyt ottaa mahdollisimman iisisti. Olen vaan niin väsynyt, että nukahdan jos menen pitkäkseen, ja poika pistää kämpän lastuiksi sillä välin. Joten notkun koneella ja kasailen krokolapasia... Poika ihme kyllä viihtyy tuossa vieressä ja leikkii junaradalla :D

Apteekin täti sanoi, että tärkeintä on että syö hyvin ja nukkuu paljon. Mä olin vähän sillai että tjaa, tuletko hoitamaan meidän lapset unien ajaksi ... Kyllähän sitä nukkuis jos sais. Mutta onneksi on dvd - kun ei joka päivä normaalisti katsota, kersa viihtyy ruudun ääressä mainiosti!

Anonymous said...

Hei
minä ainakin olen (tosin vain kerran) hyödyntänyt mahdollisuutta: mies jäi kotiin hoitamaan lapsia, kun olin kipeä ja miehen töihin vain ilmoitettiin, että lapsenhoitaja on sairas (ja taisi mulla olla silloin ihan lääkärintodistuskin, kun en ollut päästä edes sängystä ylös).

Susanna said...

niin no, meidän kohdalla tuo ei ole vaihtoehto, kun miehen töissä hyvin tietävät että minä hoidan lapset kotona. Varmaan olis saanut palkatta jäädä vapaalle, mutta ei ole onneksi niin paha tilanne. Isyyslomien takia muutenkin puuttuu puolet kuukausituloista :/

Oikeestaan on ollut ihan kiva päivä, paitsi et jocsu ei suostunut päiväunille, enkä jaksa taistella. Ollaan istuttu lastenhuoneessa, minä kerin duffelilankoja, poika leikkii radallaan ja melinda ihmettelee ja tutkailee :D Äsken syötiin litra jätskiä, että välipala oli sit tooosi terveellinen!