Friday, August 11, 2006

Kaupungilla

Totaalinen kyllästyminen kotipihan pieneen piiriin on taas vaivannut. Lisäksi totesin, että Jiillä on aamuvuoroa taas iäisyys, eli en ikinä pääse kaupungille yksin, päätin sitten että on mentävä lasten kanssa sitten. Onneksi meillä on vaunuja mistä valita, yksillä mahtuu lankakauppaankin ;) . Ja se lankakauppa nyt oli suurin syy miksi stadiin piti päästä.


Ensin Akateemiseen hakemaan syksyn lehtisaalis. En ole melkein vuoteen ostanut lehtiä. Siis paria poikkeusta lukuunottamatta.. Syksyn lehdet on kuitenkin aina saatava. Kerran jo selasin mutta olin niin puhki ettei just mitään jääny mieleen.


Sitten reippailtiin Menitaan, matkalla Jocsu onnekseen näki monen monta paloautoa hälärikeskuksen pihassa. Menitassa Melindakin vaati päästä pois rattaista, ja lapset kirmailivat hyllyjen välissä ja heillä oli oikein hauskaa. Jocsu valitsi melkein itse ihanan ruskeaa Sirdar Snuglya neuletakkiinsa, mä löysin vihdoin viimein mustaa Tennesseetä mutsin ponchoon (mikä siinä muuten on, että vaik se on talven värikartassa, sitä ei saa mistään???), ja musta Fritidsgarn on jiin veljen synttärilahjaan. Kaappi on täynnä hahtuvaa, mutta aivan väärän värisiä...

Reippailtiin sitten takaspäinkin. Olin puol matkaa miettinyt että mitä virikettä keksisin bussimatkalle, kun molemmat alkoi olemaan jo aika puhki. Päätin että lapset vois hyvin palkita loistavasta käytöksestä. Melinda sai synttärilahjaksi My little ponyn, jolle kaivattais kavereita, niin käytiin sitten ostamassa kaksi ponia, ja matka meni hyvin.

Kotona tehtiin äkkiä safkaa, sitten Melinda nukkumaan, Jocsun kanssa katsottiin Bambi 2 ja sitten hän sammui sohvalle. Ja mä neuloin. Mikä voi olla vähemmän isnpiroivaa kuin se, että on pakko tehdä jotain? En siis virkannu sitä ponchoa, vaan oli just sopiva aika tälle:

En tehnyt leveää helmakäännettä, vaan ainoastaan kapean taitteen. Nyt mulla on tekemistä kun illalla katellaan Lostia. Missattiin ekan kauden alku, niin odoteltiin dvd-boksia, ja nyt ollaan kaksi iltaa tuijotettu silmät ristissä, tosi kivaa. Paitti että videot on ihan tukossa mun vakisarjoista mitkä on nyt jäänyt katsomatta (jostain syystä Jari kattoo mieluummin Lostia ku Pelinaisia. en tajuu).

Kiitos kaikille nimpparionnitteluista! Ja kiitos Laura ihanasta kortista!!!

8 comments:

joko said...

minä ole haaveillu tuosta IK:sta. Saako sitä mistään muualta kun akateemisesta? täällä kun ei semmosta ole. ennen sai ärrältä..
minä en ole edes kokeillut neuloa lostin aikana. vuorotellen tapahtuu jotain jännää tai sitten niin ihmeellistä, että ei taitaisi neuleet edistyä.

Susanna said...

Joko, mä luulen et sitä ei saa oikein muualta.. Mä olen ajatellut sen tilata, tulis halvemmaksikin, mutta kun niin monilla on huonoja kokemuksia. Musta ei ole odottelemaan lehtiä, niiden pitää tulla silloin ku ilmestyy ;) Voi olla muuten että jää minunkin lost-neulomiset, kun puolet ajasta pitää pitää käsiä silmillä :D

Anonymous said...

Mulla on IK:n tilaus sujunut toistaiseksi (=puolisen vuotta) ihan hyvin, uusin taisi tulla alkuviikosta postissa. Ekan lehden tulemisessa vaan vähän kestää. Mutta mikämikä on tuo huiviliite, sitä ei tullut tilaajalle ollenkaan... epistä...

Susanna said...

Ainoliisa, onpas tyhmää ettei tullut! Mut niinhän esim Novitalla on, että uusi tilaaja saa liitteen mutta vanhoja ei kyllä kiitellä mitenkään :/ . Imagelta saa joka vuosi Loisto-pokkarin kiitokseksi pitkästä tilauksesta :D

Anonymous said...

Arvaa! Me ollaan sitten oltu samaan aikaan keskustassa eikä edes törmätty!

Anonymous said...

Niijja vielä, se Melton ravintola Keravalla on suljettu aikoja sitten. ASiakaskato.

Susanna said...

Thiire, ai jaa, mielenkiintosta, mutta aika ennalta arvattavaa. Ei voi perustaa keravalle ravintolaa minkä kuuluis olla jossain ullanlinnassa tmv. Mitäköhän timo sit nykyään tekee? Se on ehkä paras pomo mitä mulla ikin on ollut.

Kati E said...

Mun pitäs kans saada nuo lehdet... Ja se Rogue alkuun.. :/