Wednesday, August 10, 2005

Viimeksi ostin


Mustaa lankaa

Tästä on jo viikko tai kaks. Recordit menee äiteen ja miehensä lahjaan, ei hääsellaiseen mutta sen lisukkeeseen. Näkyy tuo mamma täällä pyörivän, niin eipä nyt kerrota vielä mikä näistä tulee. (Jos et mamma muista niin oot pöh :)

Tänään pitäisi lähteä myrskyä uhmaamaan, ja tarkoitus olisi ehtiä myös Menitaan, mikä saattaa vaatia juoksuaskeleita. Ostoslistalla:

- Pinkkiä Sirdar Snuglya naapurin uuden tyttövauvan nuttua varten
Välillä mietin, miksi jaksan aina muita muistaa, kun useimmiten sitten itse jään onnitteluitta ko taholta. Yksikään ns. parempi tuttu ei mitenkään onnitellut kummankaan lapsen johdosta. Edes työnantaja ei onnitellut. Pöh. No, teen nutun silti, onhan ne niin söpösöpöjä.

- Lilaa Teddyä verkkoponchon loppuunsaattamiseksi
Koskakohan senkin tekis...

- Alpacaa jotain huivia, varmaankin Roosaa varten
jostain syystä iski kauhea hinku tehdä huiveja ja sen sellaista. Syytän tästä Kristeliä, kun esitteli huivejaan ja shaalejaan niin houkuttelevasti tässä taannoin. Huivikärpäsen purtua menin myös liittymään MysteryShawl knitalongiin :D .Itse asiassa sitäkin varten pitäs lanka päättää...

Bilevermeiden puuhastelu ei kiinnosta sitten pätkän vertaa (täältä tullaan H&M!). Sen sijaan totesin, että lapsillani ei ole lapasia. Tai ainakaan tarpeeksi syksyn kylmää ajatellen. Näinpä kaivoin lankavarastoa, ja tein Melindalle puuvillaiset loppukesän tumput Regian puuvillasukkalangasta, jota sain Katilta a while back. Lanka on tosi riittoisaa! Teen siitä vielä Zigzag stripes -huivin (Scarf style -ylläri ylläri). Jocsulle tein lapaset mustasta raidasta. Jotenkin se raita vaan jaksaa viehättää mua... Moni on sanonut, että helpostihan ne raidat itsekin tekee, mä en ole samaa mieltä, mä inhoan sitä lankojen kieputtelua ja kerien sekasotkua :D Ja tiedän joo että se on mahdollista tehdä myös ilman mitään em ongelmia, mutta ei ole mun juttu :D Kuvia tumpuista sitten joskus kun joku tekee niihin vielä peukut...

Tjaa, vissiin pitäis edes hampaat pestä jos aikoo tänään jonnekin vielä mennä. Sadepäivät aina aiheuttaa tällaisen ihme saamattomuusolon. Lapset on kyllä hoidettu, ja ulkoilutettukin :D

5 comments:

Tiina said...

Onpas samat mietteet meillä... Onnittelujutut, juu just noin jos itse muistaa niin kukaan muu ei kylläkään. Raitojen tekeminen, no thanks, varsinkin jos värejä on useita niin se kerroksen alkukohta menee ihan sotkuksi.
Huivihaaveita riittää täälläkin.

Kati E said...

Että sullakin oli kurja päivä eilen. Niin mullakin. :(

Mä kävin kans eilen pikana Menitassa, mutten ostanut kuin 5 kerää lankaa. :O 2 NHVtä varten, 2 Veetin laukkuun ja 1 kerän alpakkaa (kun mulla sitä jo ennestään on, mutta siitä piti tulla ihan muuta ensin...).

Mä haluaisin kans tehdä jtn itselle nyt, mutta oma "vika" mitäs olen muualle lupautunut tekemään. :|

Ja odotan innolla mitä äidillesi ja hänen tulevalle miehelleen teet. Toivottavasti teillä tulee hyvät pileet. ;D

Susanna said...

Mä en sitten päässyt minnekään lähtemään. Kaveri kenen kanssa piti mennä, ilmoitti 5min ennen mun bussin lähtöä, että hänen miehensä lähti nyt pelaamaan tennistä, ei hän voi lähteä. Että vituttaa kun toinen antaa miehensä pompotella miten sattuu. Niillä toimitaan niin, että kumpi ehtii ekana ovesta ulos, pääsee lähtemään, toinen on sit lasten kans. Mies voi kätevästi lähteä suoraan töistä :D

Tänään meinaan lasten kanssa lähteä, mutta voi olla vähän hiljaista sinne menitaan meno, tuplat ei kyllä varmasti mahdu siitä ovesta...

Kati E said...

Onpas ilkeetä toimintaa. Mä en tuollaiseen suostuisi.

Toisaalta en mä sitä yritä sanoa, että toinen ei sais mennä minnekään, MUTTA musta se menee niin, että jos mulla on joku juttu sanon siitä ja toinen ei sitten tuplabuukkaa sille päivälle TAI kysyy voisko mun juttua siirtää eikä vaan häivy.

*Piip* mä inhoan kuvaamasi kaltaisia miehiä. Ne pitäs kaikki viedä saunan taakse.

Anonymous said...

Jes, tuo on hyvä idea, puuvilla-villasukkalanka alkusyksyn lapasiin nimittäin. Tulipa yksi kerä lisää tän päivän Menita-reissulle... -Maria