Voi Elisa
Tähän piti tulla kiva tuokiokuva tumpuista joihin syntyi eilen peukkuja kuin itsestään. Miksi se olikin niin vaikeaa aloittaa? Mutta tuli mutkia matkaan, ei pysty nyt keskittymään kuvaamaan ja höpöttämään. Aamulla mun puhelin lakkasi toimimasta tuuttuut vaan kuuluu. Pakon edessä vaihdoin uuden kortin siihen pari päivää sitten, kun Saunalahden vanhat kortit oli menossa pois käytöstä. Nooo, kortti ei toiminut, ja sain viettää mukavan puolituntisen jonottamassa asiakaspalveluun. Kortti toimi tasan päivän, ja nyt on sitten ihan dead. Tosi kivaa. Ja arvatkaa vaan vastaako ne ikinä meilillä lähetettyihin avunpyyntöihin? Ehei. Asiakaspalvelu on täysin vieras käsite, kun puhutaan puhelinyhtiöistä.
Kortin vaihto pakotti myös käyttämään Elisan verkkoa. Oikeasti, miten ihmiset suoriutuu elämästään sen firman asiakkaina? Kenttä heittelehtii miten sattuu, joka toisen viestin saa lähettää uudelleen kun lähetys epäonnistuu. Kotona mulla on aina ollut täydet kentät, nyt piti seistä ikkunan edessä että puhelin ottaa mitään kontaktia ympäröivään maailmaan.
Hei sinä, just sinä! Lopeta eläminen huonon operaattorin kanssa! Lähdetään kaikki yhdessä pois Elisan verkosta! Jätetään Saunalahden valo vilkkumaan yksin pimeyteen, kunnes lopulta väsyneenä sammuu! Huomatkoon että oli vikatikki yrittää väkisin tehdä ihmisestä Elisan asiakasta!
Olisiko ideoita mikä se toinen liittymä voisi olla? Älkääkä sanoko kolumbus. se ei ole mikään liittymä :D
Tällaista tällä kertaa. Nyt mie oon ihan kädetön kun puhelin ei worki. Eikö tämä viikko ikinä lopu....Eikä edelleenkään mitään tietoa mun Noroista.
Friday, September 02, 2005
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
14 comments:
Mulla ei kovin paljon ole valittamista Elisassa. Hyvin toimii. Mutta mulla on firman puhelin ja ne valitsi liittymän... Tosin olisko mun työnantajalla jtn tekoa siihen, että liittymä toimii hyvin? :D
ehkä ne firman puhelimet toimii paremmin, vaikka luulis että sama verkkohan se on :D
Äitillä on elisan netti toiminut moitteetta, vaikka kaikilla "normaali"ihmisillä esim xbox live ei toimi kunnolla elisan liittymällä.
Ongelmakin selvisi, ei vaan ollut verkkoa. elisa on paska. mä tuun niin hermoraunioksi, kun on ihan tarpeeksi muitakin juttuja niin sitten tällaisia käytännön pikku ongelmia tulee joka suunnasta...
Minulla on ollut monta vuotta Elisan kännykkäliittymä eikä kertaakaan ole ollut ongelmia, aina täysi kenttä ja hyvä toimivuus. Toisin oli silloin kun olin Soneran asiakkaana...
Tele Finlandiin en koske tikullakaan, sen verran hölmöä mainontaa harrastavat
asiakas, tässähän tuo ongelma juur onkin, kun kaikista liittymistä jollain on hyviä kokemuksia ja toisella huonoja. mulla on joskus ollut Radiolinja, ja se oli kyllä aivan surkea. Ja nyt tämän muutoksen myötä meidän perheen liittymät ei todellakaan enää toimi niinkuin ennen. Masentavaa.
ja mainonnasta, mun mielestä kaikkien yhtiöiden mainonta on tällä hetkellä aika kökköä :/
Minä aloitin aikanaan asiakkuuden Sonerassa. Laskutus on pelannut (valitettavankin hyvin :) ), kuuluvuus on mainio lukuunottamatta kahta paikkaa, toisessa ei kuulu kuin ikuvanhoilla ulkoisella antennilla olevat puhelimet sisällä ja vain Soneran verkossa, toinen paikka on kellarissa sijaitseva kauppa, siellä on vähän kenttää kaikilla... Asiakaspalveluun ei ole pitkät jonot, apua saa myöhäänkin. Monilla kavereilla on ongelmia, kun ovat puljanneet montaa operaattoria "halpojen" puheluiden toivossa. Kyllä se niin on, että mieluummin maksan himpun enemmän puheluista ja saan tarvittaessa nopeasti palvelua ja laskutus toimii kunnolla. Puhuu sitten pikkaisen vähemmän, jos lasku tuntuu suurelta ;)
Mä oon aikaa kans alottanu Soneralla, sitte vaihettiin elisalle (silloselle Radiolinjalle) sielt DNA:han sieltä Saunalahelle sitte kävästiin taas Elisalla ja nyt on palattu DNA:han ja toistaseks mä varmaan pysyn siellä.
Ku mulle soitti puhelinliittymmän myyjä ja yritti myydä jotain liittymää, ni se sitte kysy ettämikä mulla on nyt ja jku kerroin ni se sano, että ei hän voikkaa myydä mulle edullisempaa että mulla on suomen edullisin käytöss.
Ja asiakaspalvelu on aina toiminu ikan kohtuullisesti. Välillä joutuu jonottamana hetken pidempää, mutta Elisalla mä sain AINA jonottaa vähintää puol tuntia. Soneralla toimii asiakaspalvelu ja laskutus vähä liiankin hyvin ;)
Ja mä en oo vaihtanu sen takia liittymiä että ne ei toimi kunnolla muullon ku sillon ku Elisalta lähin pois molemmilla kerroilla. (Takasin menin toisella kerralla ku piti hommata digiboksi ja kotiteatteria)
Soneralla on aina kaikkein kovimmat hinnat eikä se palvelukaan sen kummempaa ole ja tietoturva niillä on pettänyt monet kerrat. Onneksi olen päässyt eroon, viime vuoteen asti olin pakotettu käyttämään Soneran palveluita (lankapuhelin) kun muita vaihtoehtoja ei ollut. Kun tänne tuli vuodenvaihteessa vihdoin laajakaistamahdollisuus pyysi Sonera samasta yhteydestä 48 euroa/kk, jonka Elisalta sain 30 eurolla! Sonera hidasteli myös laajakaistan kytkemisen kanssa niin kauan kuin mahdollista, mistä syystä Elisa! antoi käyttää laajista 2 kk ilmaiseksi, vaikka syy oli Soneran. Lankapuhelimen vaihdoin Saunalahden lankaliittymään ja ei minulla ole mitään valittamista Saunalahdesta, monia hyviä oheispalveluita GSM-liittymiin sisältyy ja asiakaspalveluunkin olen tarvittaessa päässyt, kerran jouduin vähän odottamaan, kerran vastattiin heti, vaikka oli virka-aika kyseessä. Kaikissa asiakaspalveluissa on joskus ruuhkaa, paljon riippuu siitä mihin aikaan soittaa. Laajakaistankin ottaisin Saunalta, jos vain olisi mahdollista. Elisalla (eikä Sonerallakaan) kun ei voi käyttää PHP:tä kotisivuilla, muuten laajis on toiminut ongelmitta. Meillä on 3 Saunalahden liittymää ja hyvin kuuluu täällä syrjäseudullakin, ei ole ollut ongelmia, kuten ei ole ollut Päijät-Hämeessä asuvalla äidillänikään, jolla on 2 Sauniksen liittymää. Ymmärrän kyllä, että saattaa olla katvealueita, joissa ei Elisan verkko toimi kunnolla, onneksi meillä toimii.
Kuuluvuudesta kannattaa valittaa suoraan Saunalahden liiketoimintajohtaja Panu Lehdelle (09) 4243 0100, 045 6700 323, panu.lehti@saunalahti.com.
Työlleen omistautunut mukava kaveri, joka vastailee myös Saunalahden Palstalla http://palsta.saunalahti.fi/ liittymiä koskeviin kysymyksiin.
Mulla oli vuosia Sonera, kesällä vaihdoin Tele Finlandiin. Työpuhelimessa on Radiolinja, kotona laajakaistaa pyörittää Elisa. Ikinä ei ole ollut kuuluvuusongelmia, ei maalla, merellä eikä tuntureilla. Laajakaista tulee firman puolesta, ja veikkaanpa, että firma-asiakkaista pidetään parempaa huolta kuin tavallisista yksityisasiakkaista. Mm. palvelunumero on eri, ja palvelu on aina ollut nopeaa ja asiantuntevaa.
...veikkaanpa, että firma-asiakkaista pidetään parempaa huolta kuin tavallisista yksityisasiakkaista
Näin ainakin Soneralla, jossain kerran itsekin myönsivät, että keskittyvät palvelemaan yrityksiä, eivätkä siksi ole lähteneet yksityisasiakkaista hintakilpailemaan. Verkon toimivuuteen tuskin vaikuttaa onko laajis yrityksen vai oma, samaa linjaahan se kulkee.
Elisalla ainakin yritysten asiakaspalvelu klo 8-18, mutta yksityisasiakkaille 24 h/vrk, häiriöilmoitukset molemmilla 24 h/vrk.
Mulla on DNA. Sonera oli pitkään kallis (ja taitaa vieläkin olla kallein), mutta pidin sitä, kun en jaksanut vaihtaakaan. Lopulta kyllästyin muutama vuosi sitten, kun eräs Soneran isoista pampuista sanoi seminaarissa, etteivät ole kiinnostuneet henkilöasiakkaista, vaan tähtäävät Venäjän yritysmarkkinoille. Oli sen verran tylyä tekstiä, että lakkasin olemasta passiivinen ja vaihdoin. DNA:han olen ollut tyytyväinen.
Minäkin suosittelen dna:ta, koska syrjäkyliltäkin löytyy kenttää ja asiakaspalvelu toimii. Finnetin verkko on ainakin täällä kaikkein parhaiten toimiva.
olisi kivaa nähdä kuvia niistä valmistuneista tumpuista :)
nimetön, eikös vaan olisikin ;) Niin minustakin, mutta on ollut vähän kiirus. Ja sitten vähän huijasin, ei ne kaikki vielä ihan valmiita ole.... Mutta käsityömessukuvia ja muita kuulumisia laitan kunhan kerkiän.
Huomenna on taas kerhoaamu, joten pitää ajoissa herätä, aargh.
Post a Comment