Tuesday, October 25, 2005

Ihan ilmainen vinkki

kaikille, joiden pitää keittää aamulla puuroa, ja jotka haluavat ehtiä neuloa enemmän. Tee riisipuuroa vesihauteessa. Hyvin ehtii puoli sukkaa väkertää siinä puuron pöhistessä! Yleensä mä lämmitän maidon erikseen ja esikeitän riisit kunnolla vedessä, jotta puuro tulee nopeasti. No tänä aamuna en jaksanut, ja siiten unohdin vielä levynkin neloselle. Puoltoista tuntia meni kivasti siinä, nojasin keittiötasoon, join kahvia ja neuloin sukkaa. Välillä piti kyllä rauhoitella lapsia...

Toinen puuroasia. Mun pikku tyttö, jota yhä kutsun vauvaksi, kurotteli eilen keittiön työtasolta puurolautasen. Lautanen ehti kaatua pikkuisen päälle, vaikka seisoin vieressä ja ehdin heti tempaisemaan tytön alta pois ja suoraan kraanan alle. Toinen käsi on ihan rakkuloilla, aivan kamalaa. Kaulalta ja käsivarresta punoitus laski onneksi eukalyptusöljyllä heti, mutta käsi on aika kipeän näköinen. Mutta on lapset kyllä ihmeellisiä, kun tyttö oli huutanut tunnin kurkku suorana, se huomasi kalvovärikukan ikkunassa, ja alkoi höpöttämään siitä. Ja sen jälkeen ei ole itkeskellyt yhtään! Vitsi kun sitä tietää että jos itsellä on palovamma, sitä on aivan toimintakyvytön.

No tänään ollaan sitten vain sisällä, yritän välttää tytön turhaa pukemista. Ja yritän saada neulottua paljon. Sukka mitä teen nyt, on pari sille punaraitasukalle minkä tein joskus heinäkuussa, tai milloin se uusi väri nyt ilmestyikään.... Onneksi olin kirjoittanut ylös miten sen tein, että tulee samanlainen... Eilisellä koulureissulla tein taas Aibhlinnia, se on nyt vähän yli puolessa välissä. Se etenee aika hitaasti, koska junamatka on kuitenkin lyhyt, ja matikan tunnilla ei voi neuloa. Eikö ole muuten kummallista, että mä saan lakin päähäni ihan kohta, ja nyt vasta kuulin ekan kerran sanan derivaatta. Ja näin pitkälle olen päässyt oppimatta yhtälön ratkaisua, vaikka sen pitäisi olla hallussa tai ei pääse peruskoulusta..... No nyt osaan sen noin suunnilleen. Mua ei paljoa kiinnostanut tuo koulunkäynti yläasteella (tai koskaan muulloinkaan, jos ihan tarkkoja ollaan) :D

En ehtinyt eilen kuntopyöräillä, mutta juoksin halki Pasilan, ja sitten myöhemmin halki Rautatieaseman, niin eiköhän tuo ole korvaavaa toimintaa. Nyt on vaan polvet aivan saatanan kipeät, korkkareita ei ole tarkoitettu juoksemiseen.

Tästä piti tulla kuvallinen postaus mutta eipäs tullutkaan. Teen sukkaa vielä jonkin matkaa, ja sitten on luvassa sukkapostaus, jonka jälkeen jokainen osaa tehdä sukan. Heippa. (Jennille iso voimahalaus. Muista että känkkäränkkä tykkää rusinoista, jos se niillä menis pois?)

8 comments:

Jenni said...

Geisha auttaa aina rusinoita enemmän :p
Kiitos päivityksestä.

Susanna said...

:D kiitso itsellesikin! Oli taas niin hauska teksti, vieläkin hihittelen :D

Carita said...

Toivottavasti tyttösen käsi paranee pian !
Mun sisko kaatoi parivuotiaana keittolautasen kätensä päälle ja poltti sen aikas pahasti. Palovamma parani muistaakseni tosi nopeasti ja eikä siitä ainakaan jäänyt mitään jälkiä.

Kati E said...

Ou mai.... Kaikkea sitä sattuu. Toivotaan et M paranee pian.

Riksu said...

Pikaista paranemista pikkuiselle. Palovammat on inhottavia. Kummipoika nousi viime keväänä uuninluukkua vasten seisomaan ja poltti kätensä, oli pitkään iso tumppu kädessä. Äkkiä ne lapset ikävätkin asiat unohtaa...

Kristel said...

Voi ei, paranemisia! Mä taas huomasin tossa pari päivää takaperin, että meidän hippiäinen ylettää ottamaan leipäveitsen leikkuulaudalta, jos ei pistä lautaa takaisin sisään laatikostoon ja luukkua kiinni. (Ei käynyt kuinkaan, huomasin siinä vaiheessa kun Nea keskittyneest kurotteli.)

Anonymous said...

Niin totta tosiaan sitä on olemassa elämää ilman derivaattaa.
Ja hyvin sujuu.
Muuten aloe vera auttaa palovammoihin ja kaikenpaikan lääke bepanthen myös.

Anonymous said...

Sä kuulut kohta Suomen ylimpään älymystöön, jee! :) Mun merkonomi-exällä oli kamala kriisi aikanaan, kun mä olin mukamas sille "liian fiksu". Mä tiesin, mikä on derivaatta ja se ei... Mikäs se derivaatta muuten onkaan? En mä enää muista.

Pikaista paranemista Melindalle!