Saturday, February 18, 2006

Huh heijaa

Täällä ollaan, vaikka päivityksissä onkin ollut pieni tauko. Yleensä kun ihmisillä on pitkä tauko bloggailusta, niillä on sitten kasapäin uutta esiteltävää. Ei päde tähän blogiin. Tuntuu etten ole saanut yhtikäs mitään aikaiseksi, enkä olekaan. Tai ainakaan melkein mitään. Clapotista on klopoteltu puoleen väliin, eka kerä lankaa loppu just. Mystery shawlia on myös tehty muutama rivi, ja mielessä sekä paperilla on tehty erilaisia listoja. Mulla oli sellainen tuntu, että kesken on tuhat ja yksi asiaa, mutta ei niitä sitten niin montaa ollutkaan.

Tällaista olen puuhannut tänään:














Ystävän vauvalle (mitä siitä itselle tekemisestä olikaan puhuttu..) nallepuku. Tästä puuttuu vielä vähän loppuviilausta. Hihan- ja lahkeensuihin kuuluis resorit, mutta enpä tiedä...täytyy katsella ja mittailla. Tein jotain todella poikkeuksellista; harsin ensin taitteen sekä vuoriin että päälliseen erikseen, ja sitten harsin vetoketjun niiden väliin. Ihan perse hommaa, mutta tuli siisti. Kun nyt vielä vauva syntyis.. Otan puvusta paremman kuvan kunhan tuo on valmis.

4 comments:

laurar said...

Aivan ihana puku! Kiva kun päivitit :) Ja kiitokset tsempeistä mun Eneni kanssa :)

Carita said...

Hieno nallepuku ! Mää inhoan harsimista... mutta tulee kyllä parempi jälki kun viitsii nähdä vaivaa ja harsia ensin ainakin just vetoketjun.

iona said...

Hieno tulee!

Vinkiksi: koska itse inhoan harsimista, minusta vetoketju on helpoin kiinnittää siististi niin, että ompelee sen ensin vuoriin vetskarin np ja vuorin op vastakkain, hammastukset poispäin ke:stä, sitten kääntää vetskarin hammastukset kohti keskietua, taittaa päällisen reunojen sv:t nurjalle ja päällitikkaa päällisen vetoketjun ja vuorin läpi. Ton viimesen vaiheen voi sit eka harsia, jos on hankala kangas.

Ja selitinhän varmasti tarpeeksi epäselvästi? Mutta pääsee hieman vähemmällä harsimisella :)

Susanna said...

Iona, kiitos vinkistä! Mä en osannut enää ajatella selkeästi, muutin ohjetta niin paljon että olin jo ihan pulassa vuorin kääntelemisten ym kanssa :D

Harsiminen on kyllä tylsää, niinkuin kaavamerkkien piirtely, neulaaminen, silittäminen.... mutta mä oon pikkuhiljaa oppinut, että jos tahtoo täydellistä jälkeä, nämä onkin ne tärkeimmät osa-alueet :D