Saturday, October 07, 2006

Alku Pieleen meni

Tuli ihan pakottava tarve aloittaa sukka. Sanoin ääneen "mun on nyt kyllä pakko tehdä sukka" ja läksin yläkertaan printtaamaan Södera-ohjetta ja haalimaan tarvikkeita. Viivyin ehkä vartin, mies jo huuteli että löytyykö sitä? Mitä??? No sitä sukkaa... aa, siis mä sanoin että mun on pakko tehdä sellainen. Jaria vähän hymyilytti.

Urheasti aloitin ja opin tekemään sukkaa varpaasta alkaen. Ei ollenkaan niin hankalaa kuin voisi kuvitella! Ei kannata katsoa niitä ohjeiden kuvia, tulee vaan rimakauhu! Alkumetreillä ajattelin vaan että mitä nopeammin etenen, sitä nopeammin tää rupee näyttämään joltain muulta kuin puikkosekasotkulta.

Alku oli lupaava, mutta lukuisten mittailujen ja epätoivon huokausten jälkeen se on pakko myöntää; tää on liian iso. Mun pitää hankkia ohuempaa lankaa. Mut ei se mitään, mä tahdonkin tehdä nää jostain ihqummasta ku Nalle. Näiden sukkien myötä oon päättänyt opetella käyttämään hametta, vaikka ees vaan kotona. Ja sitten ens kesänä kun olen laiha ja nätti, voin patsastella espalla hamosessa. Että pitäkää vaan muodissa ne ballerinat ja ihqut korot.

5 comments:

laurar said...

:)

Anonymous said...

Tervetuloa kerhoon, "sister" :) Minäkin ostin pitkästä aikaa hameen ihan vaan noita sukkia varten ;)

Jatta said...

Voi hemmetti... kai se täytyy itsekkin opetella sukka "nurinperin" Hienoo!!!

laplero said...

Mistä Knittyn arkistosta sinä olet noita sukka-ihanuuksia löytänyt? Minä en löytänyt kuin osan! Varsinkin oikean alakulman vihreät sukat jäivät harmittamaan...

Susanna said...

Laplero, kaikki ne on sieltä arkistosta. Mutta kaikki ei ole niitä pääkuvia, vaan näkyy ohjeissa vasta myöhemmin. Oikean alakulman sukat on naamioitu pätkäräättyyn verhoiluun, linkki tässä