Saturday, November 04, 2006

Aarre


Sain Jenniltä viiden vuoden SK:t!! Kiitos! Mikä aarreaitta! Huippua on, että löysin myös monta sellaista ohjetta mitä olen kaivannut jostain tietystä lehdestä, kuten muumikaaviot. Tekis mieli keittää teetä (ja mieluusti terästää vähän..) ja vajota sohvan uumeniin, mutten uskalla, sammuisin kuitenkin alta minuutin :D


Tänään kaiken häsellyksen ja hulabaloon keskellä onnistuin tekemään Melindalle fleecehousut. Olen tosi ylpeä itsestäni, alta puolessa tunnissa pakalta housuiksi!! Päätin joku aika sitten että yritän kaikkeni jotta saumat on suorat ja lopputulos kaunis myös sisältä. Tämä päätös on kantanut hedelmää, huomaan ompelevani hieman hitaammin ja erityisesti hankalissa kohdissa keskityn kunnolla ja hidastan vauhtia, ennen meni vähän tuurilla... No näissä housuissa nyt ei ole sinänsä mitään ihmeellistä. Mutta tosi siistit niistä tuli, ja muistin jopa kiinnittää merkin taka-osaan, niin saa mieskin nämä oikeinpäin päälle ;)

Olen yrittänyt valmistella huomista ompelupäivää, mutta kyllä mä vaan joudun kankaiden leikkuulla aloittamaan. Ei se mtn. Pöytä sentään on siivottu, ja suunnitelmia on vaiks kuin. Akuutti tarvitaan-lista:
Melindalle
- vielä toiset fleecehousut
- fleecepaita
- (kasapäin mekkoja)

Jocsulle
- kahdet fleecehousut
- fleecepaita
- 4 pitkät kalsarit
- sateenkestävä lohikäärmehattu

Saas nähdä miten paljon ehdin huomenna puuhata. Mukavaa vkonloppua!

4 comments:

laurar said...

Aivan ihanat kukkaispökät!

vikke* said...

Mä tein joskus amiksessa ollessani Muumeja varmaan samoilla kaavoilla, niistä tuli kyl kivoja. Olenkin miettinyt missä lehdessä ne mahtoi olla (mun vanhat sk:t on jossain vintillä...)
Nyt olis muumi kova sana tässä perheessä :))

Kivat housut!

Anonymous said...

Hei Susanna!
Tiedän että sinulla on nyt "ompeludraivi" menossa,ja upeeta jälkeä on tullutkin, mutta kerään kaiken rohkeuden ja uskallan kysyä lisäsitkö Tove tumppuihin peukaloihin silmukoita niiden 17 s lisäksi jotka kiilassa tulee? En meinaan ole koskaan tehnyt tuon mallisia lapasia ja nyt minulla on kaksi tove-lapasta vielä ilman peukaloita.
terveisin Maikki

Susanna said...

Maikki, rohkeesti vaan :D. Lisäsin silmukoita juu, poimin 3 silmukkaa kiilan lisäksi. Ja peukalosta niin pitkä että kunnolla peittyy, ja sitten vaan 2oyhteen koko krs ajan.