Tuesday, March 20, 2007

Voi #&%¤"&%¤!

Sleeve increase row: Inc 1st at beginning of row; work to first marker, inc 1, sl marker, work chart D, sl marker, inc 1, work to end of row, increasing 1st at end of row.

Tuo perkeleen puolipiste sekoitti mun ajatukset täysin. Ihmettelin että onpas jotenkin omituisesti neuvottu, mutta niinhän nämä kielillä kirjoitetut usein on. Luulin, että tässä sanotaan, että lisää kerroksen alussa yksi silmukka näin; neulo ekaan merkkiin, lisää 1 jne. Ja jätin täysin huomiotta, että myös rivin alussa ja lopussa piti oikeasti lisätä. Helvetti!!!! Ja tämän pikku virheen huomasin sitten vasta kun olin koko kaavion tehnyt molempiin hihoihin. Vähä ihmettelin kun silmukoita oli toistakymmentä vähemmän kuin ohjeessa sanottiin... Meni sitten purkuun molemmat hihat. Levennykset kun aloitetaan rivillä 1... Ei auta muu ku hammasta purren, härkää sarvista ja uusiks. Onneksi Jarilla on tänään iltavuoro, tulee OC, ja hyllyssä odottaa Gilmoren tyttöjä montakymmentä jaksoa.

Lisätään päivänpiristykseksi taas yksi Melindan veto:

Melinda (syömässä keittiössä): äiti voitko vaikka mennä vähän pois, mä haluun syödä ihan rauhassa.
äiti: mitä?????
M: niin. Että voitko mennä pois.

Okei....kai mä sit meen vaikka koneelle tai jotain.... :D

11 comments:

Kati E said...

Mitä sä teet?

Ja juup, ite mokasin eilen ihan samoin. Tai siis kavennusten kanssa. Luin sujuvasti et joka toisella rivillä kun pitikin joka rivillä... Uaaah!

Susanna said...

Kati, Rogue, edelleen vaiheessa. Saankohan mä sitä koskaan valmiiksi kun sen teko tuntuu aina takkuavan jostain syystä? Vaikka malli on ihana ja helppo ja lankakin kaunista. Niin ei vaan pelitä. Mut nyt se on vaan saatava tehtyä kun ei ole rahaa ostaa takkia...

nanna said...

Susanna, jos yhtään lohduttaa niin mä olen mokannut Roguen hihat samalla tavalla - ja vielä useampaan kertaan!!!

Susanna said...

Nanna, jee, mä arvasin etten ole ainoa!!!

Kati E said...

*hirn* Lapset on...

Anonymous said...

osaatko sanoa että voiko kaksoisneulalla tehdä kulmia? tai siis jos esim. farkkutaskuja tikkaa? vai pitäiskö se ihan kahdella ompeleella?

tuija.

Anonymous said...

On teillä terävä lapsi. Hihittelen täällä kovin.
Neulesta tulee aina parempi, kun ainakin kerran purkaa.

Susanna said...

Tuija, mun mielestä johonkin olen kyllä tehnyt kulmia, mutta ei siitä tainnut tulla ihan siisti.. hmm. Voi olla et on parempi tehdä yhdellä neulalla. Ekan kun tekee huolella ja toisen paininjalan päähän siitä, niin hyvä tulee!

Anonymous said...

Ämpärillinen sympatiaa niin purkamisen kuin Ei-Novitaa -asian tiimoilta. Mutta jei laskuttomille posteille !!!

Satu said...

On ne kakarat kyllä aikaimoisia helmiä :D!

Anonymous said...

No voihan kurja!Yrityksen ja erehdyksebn kautta on täälläkin kuljettu...