Sunday, September 09, 2007

Viikko 4

Jo neljä viikkoa koulussa! Aika on mennyt todella nopeasti. Ollaan tehty montaa asiaa sekaisin, ja välillä tuntuu että enemmän saataisiin valmista jos hetki keskityttäisiin yhteen projektiin. Mutta en valita, pysyypähän mielenkiinto yllä.

Tuotesuunnittelussa tehtävänä on suunnitella n. 8 tuotteen neulosvaatemallisto, joista yhden työn saa toteuttaa. Mä aion toteuttaa tällaisen mekon.
Tällä viikolla:

  • perehdyimme pikaisesti erilaisiin sidoksiin
  • tutustuimme kangaskaupan neulosvalikoimiin, opimme ainakin sen, että eurokankaan myyjien mielestä trikoo ja college eivät pääsääntöisesti ole neuloksia..
  • teimme valmiiksi suurimman osan opettajien kännykkäpusseista (project from hell..)
  • kävimme vierailemassa Marimekossa, ihanaa! Kokeilimme ompelukoneen lisälaitetta, mikä oli kuten mun vinonauhankääntäjä, mutta siinä koneessa kiinni, ja siitä vaan suih, ja oli paita kantattu. Tahtoo!
  • otimme mittoja toisistamme ja piirtelimme kaavoja omilla mitoilla
  • toimin järjestäjänä
  • atk-tunneilla tutustuimme portfolion tekemiseen
  • tuotesuunnittelussa kävimme vierailemassa Designmuseossa, missä oli Vuokko Nurmesniemen ja Rut Brykin näyttelyt
Varsin mielenkiintoinen viikko kaikinpuolin.

6 comments:

Anonymous said...

Älä huoli (N)Eurokankaan myyjät ei tiedä sitäkään, että kudottua kangasta voi repiä (sitä ei siis tarvitse leikata pikkusaksilla loppuun asti) XD

Anonymous said...

Teat, juu ei ne tiiä paljo muutakaan ;). mä kyl tiesin tän jo etukäteen, mut oli silti mielenkiintoista havaita, että todellakin kaikissa eurokankaissa kaikki sai aika samansuuntaista, nuivaa palvelua...

Kati E said...

Oi, ihqu mekko! Mä haluan tuollaisen, ehdottomasti!!!!

Anonymous said...

Tosi hieno mekko! Ja näitä koulujuttujasi on tosi kiva lukea. :)

Tuazophia said...

Jos teet nettiin portfoliota, niin kai laitat tänne linkin? Uskon, että muitakin kuin minua kiinnostaa! :)

Entä, onko fleece neulosta? Minun mielestäni ei, mutta niin minulle kangaskaupassa väitettiin...

Susanna said...

Tuazophia, joo varmaan jossain vaiheessa laitan portfolion myös nettiin :D. Fleece ei mun mielestä ole neulos, mutta minäpä tarkistan asian. Kyllähän se toki venyy, mutta uskoisin että sillä on joku ihan oma valmistusmenetelmä.