Friday, May 08, 2009

Tärkeä asiakas

Kävin hoitamassa asioita ja samalla päätin käydä avaamassa firmalle oman tilin. Kävelin pankkiin minkä olin jo valinnut omakseni, ja vaikka en ollut varannut aikaa, minut kiikutettiin heti yrittäjyysrahoitusvastaavan lasikoppiin. Käsipäivää, esittelyt, kuulumiset. Ja sitten olinkin jo pää pyörällä (ei, sillä ei ollut lyhyt hame). Mistä lähtien pankeissa on kätelty ja kohdeltu hienosti ja oltu hyvin, hyvin kiinnostuneita asiakkaasta?

Sitten tajusin, että eiväthän he voi tietää, tuonko asiakkuudellani rahaa pankkiin miljoonan vai tonnin. Ja koska olen nyt yritysasiakas, mahdollisuus siihen milliin on ehkä suurempi kuin jos avaisin tavallista palkkatiliä.

No eniveis, tiesin kyllä kysymykset mihin pitää vastata, silti tuntuu edelleen hyvin oudolta, että mihin he kaikkia niitä tietoja tarvitsevat, kuten montako kertaa kuussa tilaan ulkomailta ja ketkä ovat tärkeimmät asiakkaani. Isommalle yritykselle nämä tietysti ovatkin tärkeitä juttuja, mua vaan alkoi huvittamaan..

Ja nykyään kun kaikki pitäisi keskittää, jouduin todistelemaan hyvin ponnekkaasti että en halua siirtää vakuutuksiamme ja muita tilejä heille, ainakaan nyt. Kuulema vakuutusedustaja vielä soittaa minulle varmuuden vuoksi, jos vaikka muutan mieleni.. Hohhoijaa.

Magee kokemus jotenkin. Ai niin, ja vakuutustyyppi voi tulla vaikka kotiin tekemään paperit, jos minä en jaksa konttoriin vääntyä!

Kivaa. Ja kohta alkaa viikonloppu, superkivaa! Elämä hymyilee, vaikka on tähänkin viikkoon vastoinkäymisiä mahtunut. (pakko mainita ettei elämä kuvittele että olisin jotenkin supertyytyväinen ja heittäs taas kapuloita rattaisiin.)

6 comments:

Lotta said...

Ootas vaan ku pääset verotoimistoon asioimaan... ainaki Jyskylässä aikoinaan mies pääsi suoraan sisään johonki ilmastoituun huoneeseen ja sai niin hyvää palvelua ettei tavalliset tallaajat ikinä. Ja heidän liikevaihto oli ehkä just sen 50 000 :).

Kiva kuulla että yritystoiminta on pyörähtelemässä sujuvasti käyntiin!

Anonymous said...

Jokainen asiakas on tärkeä on oma lähtökohtani. Hyvin palveltu asiakas suosittelee todennäköisesti minua/yritystäni eteenpäin jollekin toiselle, joka tarvitsee yritykseni toimialan tuottamia palveluja.

Onnea ja menestystä yrittämiseen!


Ja tuohon edelliseen postaukseen...
Äläkä vaan lopeta bloggamista, sillä sun blogia on mukava lukea. Kirjoitat niin rehellisesti. Todennäköisesti ihmiset, jotka viitsivät tehdä tuollaista inhottavaa "kyttäämistä" ei omat asiat ole kunnossa. Kyllä ihmiset sitten osaa olla... Kyllä jokaista ihmistä masentaa, ahdistaa ja vittuttaa aina säännöllisesti. Se joka sanoo ettei, niin juksaa ja paljon.

Hyvää keväänjatkoa!

Marika said...

Me oltiin jokseenkin tyrmistyneitä myös kohtelusta, jota saatiin pikkupaikkakunnan pankista kun syksyllä suurennettiin yritystoimintaa ja siirryttiin astetta isompaan maitokauppaan. Ja tulihan se liikenneasemakin siinä kyljessä. Tosin kait se pankki on innoissaan kun saa tälläiset jättivelalliset asiakkaakseen !!! ;-)

mirja said...

onpas hauska kuulla (ookoo, luin, en kuullut)!

Iloa ja Aurinkoa yrittämiseen ja koko perheelle!

AnneM said...

;) olet ajatuksissa vaikka ei niin yhteyksissä ollakaan... onnea yritykselle!!!

Riina said...

Piti tulla kurkkimaan sun kuulumisia, ku ei olla aikoihin nähty :) Ihana kuulla, että sulla on loksahtanu asiat kohilleen ton yrityksen perustamisen suhteen! Mä oon tapani mukaan jääny vähä haahuilemaan tän asian kanssa :D Mutta oon päättäny, että viimeistään kesäkuun alusta rupeen tosissani edistää asiaa. Mutta nähdään viikon päästä, ku heitetään hyvästit koululle! Ja onnea uudelle yrittäjälle!