Thursday, November 10, 2005

Laiskan neulojan tunnustuksia

Päivänne iloksi ajattelin postata toisenkin kuvattoman höpötysviestin. Ikävää teidän kannaltanne, että mulla ei ole Kirsin tai Annen viihdytystaitoja :D

Totesin äsken, että jos käyttäisin aikani päämärättömän blogien kiertelyn sijaan neulomiseen, saisin paljon enemmän valmista aikaiseksi. Mutta en silti saa tempaistua itseäni pois tästä koneelta. Pelkästään siihen, että tarkistan onko jonkun rss-feed päivittynyt, menee aika paljon aikaa päivän mittaan, varsinkin nyt kun en ole yksin kotona. Mutta who cares. Ei huvita mitään neuloakaan. On siis ihan plääh. Mun tekis vaan mieli ostaa lankaa. Varsinkin alpakkaa, ja sitä cool flammea, molemmat niin ihanan pehmeitä.... Onko Rustika ja cool flamme samaa tavaraa? Voisinkin käydä anttilassa katsomassa josko sitä vielä olisi..

Ensimmäinen musta tonttulakki on valmis. En tosin ole ihan varma olenko tyytyväinen siihen, mutta kai se pikkujouluissa menee. Miten se kannattaisi tehdä? Kaksi kolmiota vaan kiinni toisiinsa? Nyt tein ääh en mä osaa selittää, mutta siis niin että alaosaan tuli vain yksi sauma toiselle puolelle, mutta ylös kaksi. Neuvoja otetaan vastaan, kiitos.

Jaahas, lyhyeen loppui tämä lätinä, kello onkin jo kaksi. Kirjastoauto tulee varttia yli kolme, ja sen jälkeen suuntaankin Selloon. Kun vielä muistaisin ottaa Katin langat mukaan :D Ziinan suosituksesta varasin Tyyliä vai ei -kirjan, mä olen lihonnu viime vuosina niin paljon, että tyyli on aika kaukana, enkä enää koe osaavani pukeutua yhtään. Sitten on tulossa pari yritysopusta, ja varasinpa myös uusimman Leena Lehtolaisen, tosin sitä olen odotellut jo viikkokausia, olin alunperin varaaja nro 728, viime viikolla olin jossain 400 paikkeilla... Taitaa niillä muutama kappale sitä olla kiertämässä.

Eilen muuten ostin uusimman Kotilieden, missä oli paljon neuleohjeita. Vaikka osa oli hömppää, oli siinä kaikenkaikkiaan parempi anti kuin kummassakaan joulun käsityölehdessä. hohhoijaa. Muuten, Pasila iltahämärissä ei ole mitenkään turvallisen tuntuinen paikka.

3 comments:

Anonymous said...

Minä, joka en tiedä ompelusta mitään, veikkaan että tonttulakkiin käytettävien kolmioiden määrän olisi oltava mieluummin neljä kuin kaksi. Siksi, että tällöin lakki istuisi/laskeutuisi paremmin kuin kahdesta kappaleesta ommeltu.Luulisin.

laurar said...

Sun blogi pääseen kyllä ihan samaan kategoriaan viihdyttävyydessään noiden mainitsemiesi kanssa. Sitä paitsi tää päivittyy useammin! :)

KirsiÄr said...

Kyllä sinä minua viihdytät.

Tonttulakki kannattaa varmaan leikata vinoon. Sehän on perusmalliltaan kartio, purat ikään kuin kartion vaipan auki ja hey presto! sinulla on tonttulakin kaava.

Itä-Pasila ei ole turvallisen oloinen paikka minään vuorokaudenaikana. Ajatelkaa niitä ihmisiä, jotka oikeasti asuvat niissä betonibunkkereissa. Raasut. Itä-Berliinikin näyttää viehkommalta eikä kaikkea voi panna eksotiikan piikkiin.