Sunday, June 04, 2006

Prosessikuvia

Tänään olen ommellut Jocsulle paitaa. Pelkästään kankaiden leikkuuseen meni melkein tunti, en taida olla ihan terässä. Keskeytyksiä on ollut kiitettävästi ja muutakin on välillä tehty. Paidasta uupuu vielä kamala määrä napinläpiä, nappeja, kaulus ja pientä viilausta.

Hihat on käännettävät ja niissä on tällainen kiva tamppi.


Taskunkannet on kans kontrastivärillä, kaulus myös. Joka välissä on taas näitä ihquja kaksoistikkauksia. Ostoslistalle ehdottomasti tavallisen kankaan kaksoisneula :D . Kankaat on samat kuin merimieshousuissa mitä esittelin tuossa taannoin.

Nyt saunaan. Ja sitten taas iltahulinat. (Huokaus, sanoo hän joka vietti eilen kivan illan 2v tyttärensä kanssa....mitä sitä muutakaan lauantai-iltana tekis.)

8 comments:

amelie said...

Ihanan suoria saumoja ja siistiä jälkeä.

Anonymous said...

Moi. Sinut on haastettu. Ohjeet blogissani...

Sahrami said...

Mä olenniin kateellinen, että jaksat... Meillä jäi tänään iltahulinat välistä, neiti sanoi, että nyt käyn nukkumaan, kiskaisi sohvalla viltin niskaansa ja nukahti! Esikoinen meni iskän viereen sänkyyn lukemaan ja vauva nukahti tissille.

Eniten mua kyllä harmittaa omassa tilanteessani se, että mä olen OSANNUT tehdä tuollaista. Mä olen vaatettanut pikkusiskoni kouluikään asti ulkovaatteita myöden, ja nyt mun omille en saa tehtyä mitään.
Mä näen sun kädenjäljissäni entisen minäni. (en väitä, että olisin ollut noin innovatiivinen tai jämpti, mutta idea on sama)

Kun pojat kuoli, mun hussesta kärähti piirikortti, viimeinen, mitä sillä koneella ompelin, oli esikoisen housujen lyhennys hautajaisiin - ja sen jälkeen en ommellut pitkään pitkään aikaan mitään.
Nyt kun vihdoin pystyn ompelemaan, olen niin innoissani, että hehkutan joka ikistä t-paitaakin kuin ihmettä....

(sori, meni nyt vähän avautumiseksi, lupaan parantaa tapani ja lyhentää kommenttejani)

Susanna said...

Sahrami, kyllä täällä saa avautua :D Eikö ole kiva olla kuitenkin pohjattoman onnellinen jokaisesta tpaidasta? Mä oon vähän sitä miettinyt, että entäs sitten kun ei enää osaakaan riemuita siitä että sai sauman suoraan, vaan pitää tehdä aina vaan hankalampia töitä :D

Anonymous said...

Hienoja ompeluksia! Haastoin sinut tarinameemiin....

villaa ylle said...

Ihan pro tekijä. Onko sulla aina onnistunut noin siistin sauman ompelu vai onko taito kehittynyt matkan varrella? Monica

Susanna said...

Monica, ennen surauttelin vähän sinne päin, mutta sitten tajusin hidastaa vauhtia ja jo rupesi syntymään siistimpää jälkeä :D

villaa ylle said...

Kiitos Susanna hyvästä vinkistä. Täytyykin kokeilla hidasta vauhtia:) Monica