Sunday, July 23, 2006

#¤%"#"¤#¤

Tein eilen ihanan prinsessamekon tästä kankaasta:
Mutta nyt armas kamerani kieltäytyy tekemästä siitä kunnollista kuvaa. Sisälläotetuista kuvista tuli tyhmiä ja ulkona on vissiin sitten talvea ilmassa, kun kuvista tuli ihan sinisiä. Joten mekosta kuvia sitten paremmalla onnella...

Kävin myös uudemman kerran kangaskaupassa, tällä kertaa Sanomatalon Eurokankaassa. Aina purnataan miten nihkeä ja olematon palvelu eurokankaassa on, tällä kertaa oli kyllä aivan mielettömän hyvät tyypit töissä. Vietettiin mummin kanssa siellä reilu tunti ja juteltiin kaikkien neljän myyjän kanssa, ja saimme tosi hyvää palvelua.

Ostin ihanaa sammaleenvihreää vakosamettia keppilohikäärmeeseen, pinkkiä ja helmenharmaata Wertexiä lasten ulkohousuihin, ja vähän tarpeellista tilpehööriä. Vielä vuosi sitten olin sitä mieltä että kosteussuojahousuja ja talvihaalareita en kyllä itse tee ikinä. Toppahaalareista olen yhä sitä mieltä, koska niihin menis niin paljon aikaa ja materiaaleja, mutta kosteussuojahousuista mieli muuttui, kun kaupan housuihin menis satanen ja itsetehtyihin kymppi (siis kahdelle lapselle. Jonatan/reimatec vs itsetehty). Katsotaan nyt mitä saan aikaan ja kestääkö käyttöä miten. Ainakin kangas tuntuu hyvältä.

Olen todennut että nopeiten saan ommeltua sittenkin vaate kerrallaan, eikä sarjatyönä kaavat-kankaat-ompelu. Heti aamupalan jälkeen piirrän suit sait kaavan, heti kun tilanne sallii leikkaan kankaan ja sitten vaan ompelemaan. Näin mulla pysyy mielenkiinto yllä siihen tekeillä olevaan, en unohda missä olin menossa ja mitä seuraavaksi piti tehdä. Suunnittelen tekeväni vaatteen per päivä, trikoopaitoja ym voi tehdä sitten sarjana enemmänkin.

Nyt me mennään retkeilemään. Espoo on kyllä tylsä. Tai ainakin tämä osa Espoota. Vantaa oli kyllä vielä tylsempi. Munkkiniemessä ei olis tylsyysongelmaa. ;)

4 comments:

Anonymous said...

Heippis, tuliks mun posti perille?

Susanna said...

Thiire, jees tuli se, en vielä ehtinyt tarkemmin katsoa, mutta kiitos!

Hanna said...

Tein Jaakon keväthaalarin Eurokankaasta ostamastani Wertexistä ja hienosti on kestänyt. Päiväkodin tätien mukaan piti ihan kivasti kosteuttakin. Tosin jos nyt tekisin, niin laittaisin 100% vettä pitävästä kankaasta laput polviin ja takamukseen,siis vuorin ja päällisen väliin. Sitäkin sai eurokankaasta eikä hinta ollut mitenkään huima.

Tanja said...

Ehei, eihän Vantaa ole ollenkaan tylsä, varsinkin jos asuu lähellä Helsingin rajaa :-)

Minä olen todennut samoin ompelevani nopeiten ja tehokkaimmin vaate kerrallaan valmiiksi. Muutoin minulla on aina se ongelma, että jäävät napit laittamatta tai muut tylsät viimeistelyt tekemättä.